Şartlar ve Koşullar
Şartlar ve Koşullar
İşbu Ön Bilgilendirme Formu elektronik ortamda Kullanıcı tarafından okunarak kabul edildikten sonra diğer Sözleşmelerin kurulması aşamasına geçilecektir.
HIS web sitesi üzerinden yapılan herhangi bir rezervasyon, konfirme edilip ödemesi tamamen yapıldıktan ve HIS tarafından onay gönderildikten sonra tamamlanmış sayılır. HIS web sitesi her türlü değişiklik, ilave ve düzeltme hakkını saklı tutar.
Kullanıcı, bileti aldıktan sonra bir yanlışlık olduğunu fark etmesi halinde, hemen HIS’in e-posta adresine bilgi vermekle yükümlüdür. HIS, elinde olan şartlar dâhilinde Kullanıcı tarafından belirtilecek olan güncellemeyi yapmaya çalışacak olup, gerekli değişikliğin yapılacağının garantisini vermemektedir.
HIS web sitesinden satılan biletlerde ilgili firmaların belirlemiş olduğu, iptal, iade ve değişiklik koşulları ile bagaj hakları esas alınmaktadır.
İşbu Ön Bilgilendirmenin uygulanmasından doğan ihtilaflarda, Bakanlıkça ilan edilen değere kadar Kullanıcının mal veya hizmeti satın aldığı ve ikametgâhının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
Kullanıcı, şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, bakanlık tarafından belirlenen parasal sınırlar dâhilinde mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilir.
Sözleşmenin İptali ile Fesih Şartları ve Sonuçları
İptal şartları gemiye göre farklılık göstermektedir. Kullanıcı, fesih talebini paket tur Düzenleyicisi veya Aracısına yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmek kaydıyla sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir.
·Paket turun başlamasından en az otuz gün önce yapılan fesih bildirimlerinde, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar [Zorunlu seyahat sağlık sigortası, paket tur ile ilgili üçüncü kişilere yapılan ve geri alınamayacak olan ödemeler (ulaşım, konaklama bedelleri gibi)] hariç olmak üzere herhangi bir kesinti yapılmaksızın katılımcının ödemiş olduğu bedel kendisine iade edilir. Uçak ve gemi ile yapılan turlarda biletler grup bileti olarak alındığından ilgili firmaların iptal ve değişiklik kuralları aynen uygulanır.
·Paket turun başlamasına otuz günden daha az bir süre kala yapılan fesih bildirimlerinde;
·En az 30-21 gün önce yapılan fesihte, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile üçüncü kişilere ödenip geri alınması mümkün olmayan bedellerin çıkarılması ile bulunan sözleşme bedelinin %60’ı,
·En az 20-10 gün önce yapılan fesihte, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile üçüncü kişilere ödenip geri alınması mümkün olmayan bedellerin çıkarılması ile bulunan sözleşme bedelinin %50’si iade edilir.
·En az 10 gün öncesine kadar yapılan fesihte ise sözleşme bedelinin tamamı müşteriye fatura edilir.
·Kullanıcının gerekli tüm özeni göstermesine rağmen öngöremediği ve engelleyemediği bir durum veya mücbir sebep nedeniyle paket turun başlamasına otuz günden daha az bir süre k ala fesih bildiriminde bulunması halinde, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile üçüncü kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın katılımcının ödemiş olduğu bedel kendisine iade edilir. Kullanıcı veya birinci derecede akrabaları için; kanunlarda yer alan mücbir sebep halleri, tüketicinin, paket tur sözleşmesinin hükümlerinden herhangi birinin yerine getirilmesine engel olacak derecedeki ağır kaza, tedavi gerektiren ağır hastalık, ölüm halleri Tüketici için mücbir sebep hali kabul edilir. Tüketici, mücbir sebebin varlığını resmî kurumlardan alınacak geçerli belge ile ispatlamak zorundadır.
·Bu madde kapsamında yapılacak bedel iadelerinin, fesih bildiriminin paket tur Düzenleyicisi veya Aracısına ulaşmasından İtibaren on dört gün içerisinde Kullanıcıya yapılması zorunludur.
·Sözleşmenin İptali durumunda, iki kişilik odalarda kalmak üzere geziye katılan ve ön ödeme yapan Katılımcı’nın geziyi herhangi bir süre içerisinde iptal etmesi halinde Katılımcı’nın iade hakkı olduğu durumlarda; odada kalacak ikinci Katılımcı “tek oda” (single) farkını kabul etmez ise, tek oda farkı iade miktarından düşülecektir.
Cayma Bildiriminin/Sözleşmenin İptalinin Yapılacağı Adres, Faks numarası veya Elektronik Posta Bilgileri
HIS Travel
19 Mayıs Cad. Dr. Hüsnü İsmet Öztürk Sok. Şişli Plaza E Blok Kat B1 Şişli / İstanbul
Turist Rehberliği Hizmetlerine İlişkin Bilgi
Minimum 20 kişi katılımı ile gerçekleşen statik paket turlarımızda rehbrlik hizmeti verilmektedir. Cruise only ve kişiye özel paketlerde aksi belirtilmedikçe rehberlik hizmeti bulunmamaktadır.
Pasaport ve Vize Şartları
Pasaport: Vizeli ve vizesiz tüm yurt dışı turlarımız için seyahat bitiş tarihinden itibaren en az 6 ay geçerli pasaport gerekmektedir.
T.C. yeşil pasaportu ile seyahat edecek misafirlerimizin, eğer pasaportlarının alınış tarihi 10 yıldan eski ise; pasaportlarını yenilemeleri gereklidir. Aksi halde gidecekleri ülkeye kabul edilmeyebilirler ve/veya Türkiye'den havayolu firması tarafından uçuşları gerçekleştirilmeyebilir. Böyle bir durumda sorumluluk yolcuya aittir.
Yırtık, yıpranmış, ıslanmış ve/veya benzeri tahribat(lar)a uğramış pasaportlar nedeniyle ziyaret edilecek ülke sınır kapısında gümrük polisi ile sorun yaşanmaması adına ; anılan pasaportların yenilenmesi ve T.C. vatandaşlarına vize uygulayan bir ülke ise ilgili vizenin yeni pasaportta olması gerekmektedir. Aksi durumda sorumluluk yolcuya aittir.
Vize Detayları Hakkında Önemli Bilgiler
·T.C. vatandaşı olmayan misafirlerimizin katılacakları turda vize gerekip gerekmediği hakkında, ilgili konsolosluğa başvurarak bilgi alması gerekmektedir.
·Tüm yurt dışı turlar için vize alınmış olması o ülkeye giriş yapılabileceği anlamına gelmez ve pasaport polisi sizi ülkeye sokmama yetkisine sahiptir. Böyle bir durumda sorumluluk yolcuya aittir.
·Web sitesi üzerinden yapacağınız vize taleplerinde çağrı merkezi seyahat danışmanlarımız sizi arayarak gerekli belgelerle ilgili yönlendirecektir. Vize ile ilgili www.bizvize.com'dan destek almaktayız. Dileyen yolcularımız ise istedikleri vize firması ile çalışabilirler. Vize alımı tamamen seyahat eden misafirlerimizin sorumluluğunda olup, iptal şartları vize durumu ile bağlantılı olarak esnetilememektedir.
Yaş ve Sağlık Şartları
·Tüm gemilerde fiziksel engelli misafirlerimiz için özel donanıma sahip kabinler bulunmaktadır. Ayrıca tüm misafirlerimiz için hizmet vermeye hazır bir sağlık ekibi acil durumlar ve müdahale gerektiren hususlarda 24 saat faal olarak gemide ulaşılabilecektir. Gemide sağlık hizmetleri ücretli olarak verilmektedir.
·Bulaşıcı ve enfeksiyon hastalıkları konusunda gemiler oldukça hassas davranmak mecburiyetindedir. Bu hastalıkları taşıyan misafirlerimizi gemiye almama, gemide başlarına gelmesi halinde de karantina altına alma hakkı mevcuttur.
·Birçok cruise şirketi, hamileliğin üçüncü trimesterine girmiş ya da seyahati süresi içinde girecek olan yolcuları kabul etmemektedir.