Gemide Sağlık Hizmetleri Nasıl Veriliyor?
Gemide Sağlık Hizmetleri Nasıl Veriliyor?
Sağlıkla ilgili endişeleri olan seyahat severler için, bir yolcu gemisindeki tıbbi şemayı anlamak oldukça önemlidir. Cruise gemilerinde eğlence merkezlerinin yanı sıra; bir doktorun ve tıbbi personelin hizmet verdiği, donanımlı Sağlık Merkezleri bulunmaktadır.
4, 5 ve 6 yıldızlı cruise gemilerinde bulunan Sağlık Merkezleri, gemilerin Günlük Programları’nda belirtilen saatlerde açıktır. Medikal Acil Durum numarasını arayarak, 24 saat boyunca acil durum hizmetlerinden yararlanmak mümkündür.Gemide geniş kapsamlı tedavi ve ilaç olanağı bulunmakla birlikte, çok hassas kişisel ihtiyaçlarınıza cevap verilmesi mümkün olmayabilir; bu nedenle, konukların kullandıkları reçeteli ilaçları her daim yanlarında taşımaları tavsiye edilir.
Gelin cruise gemilerinin sunduğu sağlık hizmetleri hakkında merak edilenlere diğer sorulara hep birlikte bakalım.
Cruise Gemilerinde Doktor Bulunuyor Mu?
Genellikle gemilerde her türlü acil duruma müdahale edebilecek 1 doktor ve 2 hemşire bulunmaktadır. Her türlü kaza ve ani rahatsızlıklarında misafirler tam teşekküllü klinik standartlarındaki muayenehanede, doktor ve hemşirelerden yardım alabilmektedirler. Gemide çalışan sağlık çalışanları ileri yaşam desteği uygulamaları, acil kardiyovasküler bakım ve küçük cerrahi prosedürleri gerçekleştirebilmektedirler. Aynı zamanda gemi doktorları ve hemşireleri İngilizceyi akıcı bir şekilde kullanmaktadırlar.
Bazı kruvaziyer hatları da hastalara yardımcı olmak için teletıp kullanılmaktadır. Bu teknoloji, hekimlerin, hastaları tedavi etmeye yardımcı olabilecek uzmanlara ve verilere erişmek için kıyıya bağlanmasına izin verir.
Mevcut bir rahatsızlığınızdan dolayı doktor gözetimine ihtiyacınız varsa, kendi doktorunuzdan alacağınız İngilizce bir açıklamayı beraberinizde götürmeniz faydalı olacaktır.
Gemide Ciddi Rahatsızlık Durumlarında Neler Yapılır?
Günümüzde binlerle ifade edilen sayılarda yolcu kapasitesi bulunan cruise gemilerinde yolcuların sağlık problemleri yaşamamaları ve kaliteli sağlık hizmeti almaları çok önemlidir. Uygun ve tam tıbbi ekipmanla donatılmış gemilerin eğitimli yabancı dil bilen sağlık personellerine ihtiyaç duymaktadır. Geminin içinde yaşanabilecek daha ağır kaza ve diğer vakalarda, her daim en yakın limandan helikopter ile alınıp daha geniş kapasiteli bir hastanede tedavi görebilme imkanı bulunmaktadır.
Cruise Gemilerinde Acil Durumlar Karşında Neler Yapılır?
Ciddi bir düşme veya kalp krizi gibi yaşamı tehdit eden bir yaralanma veya hastalık meydana gelirse, yolcu gemisi doktorlarının gemideki bir hastayı tamamen tedavi etmesi olası değildir, bunun yerine yolcuyu kara tabanlı bir tıbbi tesise göndermeyi tercih eder. Acil bir durumla karşılaşmanız durumunda, güncel sigortanızın ve operatörünüz ile birinci basamak hekiminiz için iletişim bilgilerinizin mevcut olduğundan emin olmanızda fayda olacaktır.
Cruise Gemilerinde Eczane Bulunuyor Mu?
Gemilerde eczane stokları mevcuttur, bu da temel ilaçları alabileceğiniz anlamına gelir. Envanterin boyutu gemiye göre değişir, ancak personel size antibiyotikler, deniz tutması hapları (genellikle ücretsiz), aspirin ve diğer yaygın ilaçlar sağlayabilir. Eczane stokları tipik olarak gastrointestinal ve kardiyovasküler sorunlar için ilaçları içerecektir. Bu ilaçların arasında solunum problemleri, bulaşıcı hastalıklar, gözler, kulaklar, burunlar, boğazlar için ilaçlar ve aşılar bulunur.
Cruise Gemilerinde Karantina Prosedürleri Nasıl İşliyor?
Yolcu gemisi politikaları gereği; hastalandığınızı hissediyorsanız veya kusma veya ishal gibi ciddi bir rahatsızlık belirtiniz varsa, derhal geminin sağlık personeline söylemelisiniz. Eğer geminin doktoru hastalıklarının salgın riski oluşturduğuna karar verirse yolcular odarında tutulabilir. Cruise hatları özellikle influenzaya veya hızlı bir şekilde yayılabilen oldukça bulaşıcı virüslere karşı tedbirlidir.
Herhangi bir virus taşıdığınızdan şüpheleniliyorsa, gemi ekibi sizi diğer yolculardan izole etmek için önlemler alacaktır. Size kabinde kalmanız gerektiği söylenecek ve ayrılmaya çalışmanızı engellemek için anahtar kartınız devre dışı bırakılacaktır. Karantina sadece bir öneri değildir; herkesin sağlığı için ciddiyetle uyulması gerekmektedir. Kruvaziyer hatlarının konuk davranış politikaları, koşullara uymamanın sonuçlarını özetlemektedir – güvenlik personeli veya kolluk kuvvetleri müdahale edebilir veya gelecekte hatla seyahat etmeniz dahi yasaklanabilir.
Karantina altındayken, genellikle odanızda kalmanız ve 72 saat boyunca semptomlar geçinciye kadar tüm öğünlerinizi orada almanız gerekir. Mürettebat size yemek, içecek ve mide bulantısı ilacı getirecektir, ancak kendinizi daha iyi hissediyor olsanız bile kamaradan dışarı çıkmamamız önerilmektedir.
Gemilerde Diyaliz İmkanı Bulunuyor Mu?
Birçok gemide diyaliz hastası misafirler için kullanılabilecek hemodiyaliz makinesi bulunmaktadır. Bulunmayan gemilerin ise uğradıkları her limanda bir diyaliz merkezi ile anlaşması vardır. İsteğe bağlı olarak, önceden rezervasyon yaptırmak kaydıyla, bu diyaliz klinikleri misafirlerimizi limandan alıp diyaliz işlemlerinden sonra tekrar gemiye bırakmaktadırlar.
Gemideki Sağlık Hizmetleri Ücretli Mi?
Gemide sunulan sağlık hizmetleri ücretlidir. Bu ücretler, Sağlık Merkezi’nde görülebilir niteliktedir ve gemiye ilk bindinğiz zaman size verilen Cruise Card’ınıza otomatik olarak yansıtılacaktır.
Gideceğiniz ülke ile ilgili sağlık uyarıları / aşı gereksinimleri ve seyahat bilgileri Dış İşleri Bakanlığı web sitesinde yer almaktadır. Ulaşmak için buraya tıklayabilirsiniz.